Dieta cetogênica é associada à recuperação de anorexia em pequeno estudo

Uma dieta cetogênica ajudou três em cada quatro participantes com anorexia nervosa a ficarem abaixo do limite diagnóstico em um pequeno estudo supervisionado. Pesquisadores monitoraram 22 mulheres ao longo de 14 semanas na Universidade da Califórnia, em San Diego. As descobertas sugerem que a abordagem pode aliviar a restrição alimentar compulsiva quando combinada com apoio profissional.

As participantes seguiram uma dieta cetogênica rica em gorduras e pobre em carboidratos sob a orientação de uma nutricionista, um psiquiatra e um conselheiro. Dezoito mulheres completaram o período integral. Treze delas apresentaram melhoras significativas a ponto de não atenderem mais aos critérios para anorexia ou depressão. Guido Frank, o pesquisador principal, observou que os pacientes costumam descrever seu comportamento restritivo como um vício. Ele afirmou que criar um estado metabólico semelhante, garantindo a ingestão adequada de alimentos, poderia reduzir esse impulso. As mulheres permaneceram em uma faixa de índice de massa corporal saudável ou ligeiramente abaixo do peso e não tiveram recaídas durante o estudo. Sahib Khalsa, da Universidade da Califórnia, em Los Angeles, alertou que ensaios clínicos randomizados maiores ainda são necessários antes de mudar as práticas de tratamento padrão.

Artigos relacionados

Illustration of a study participant with brain scans and gut bacteria visuals related to intermittent fasting research.
Imagem gerada por IA

Intermittent energy restriction tied to shifts in brain activity and gut microbiome, small study suggests

Reportado por IA Imagem gerada por IA Verificado

A small 2023 study of adults with obesity in China found that an intermittent energy restriction program was associated with weight loss and changes in gut bacteria alongside altered activity in brain regions linked to appetite, cravings and self-control.

A major Spanish clinical trial has shown that a modified Mediterranean diet, combined with calorie restriction, physical activity and professional support, reduced the risk of type 2 diabetes by 31 percent over six years. The findings come from the PREDIMED-Plus study involving nearly 5,000 adults with overweight or obesity.

Reportado por IA Verificado

A Stanford Medicine-led randomized trial in the United States found that a five-day-per-month fasting-mimicking diet was linked to improved patient-reported symptoms and lower biological markers of inflammation in adults with mild-to-moderate Crohn’s disease. The results were published in Nature Medicine.

Researchers at APC Microbiome Ireland at University College Cork report that early-life exposure to a high-fat, high-sugar diet altered feeding behavior and appetite-related brain pathways in mice into adulthood, even after the animals returned to a standard diet and normal body weight. The team also found that a specific Bifidobacterium strain and a prebiotic fiber mix helped mitigate some of these long-term effects.

Reportado por IA Verificado

A randomized controlled trial in 180 adults found that prescribing diets high, regular or low in sweet-tasting foods for six months did not change participants’ liking for sweet taste, body weight, energy intake, or several biomarkers linked to diabetes and cardiovascular disease. The researchers concluded the results do not support public health advice that aims to reduce exposure to sweet-tasting foods regardless of whether sweetness comes from sugar, low-calorie sweeteners, fruit or dairy.

Este site usa cookies

Usamos cookies para análise para melhorar nosso site. Leia nossa política de privacidade para mais informações.
Recusar